Het is een sport die de laatste jaren een enorme opmars heeft gekend: Bootcamp Amsterdam. Het is een sport waarbij je wat gezond kan afzien, waar je op een gevarieerde manier aan sport doet, waar je aan de conditie werkt op allerlei verschillende manieren. Niets dan voordelen bij de bootcamp. Want op korte tijd ben je zodanig aan het sporten en ook wel een beetje aan het afzien, dat je er nadien enorm veel voldoening uit haalt. Een bootcamp is het ultieme bewijs dat je geen uren hoeft te sporten om een optimaal resultaat te kunnen bekomen!

Stramme spieren na de bootcamp…

Bij een bootcamp Amsterdam wordt op veel verschillende spiermassa’s gewerkt, al kan je meestal ook zelf kiezen welke spieren je graag wil trainen. In samenspraak met de coach die je traint, kan je bepalen voor welke spiermassa’s je graag een intensieve work-out wil doen. Zo kan er getraind worden op de arm- en borstspieren. Daarbij kan je een elastiek tussen de armen opspannen, kan je een aantal stretchoefeningen doen of zelfs pompen. Wil je eerder de buikspieren trainen, dan kunnen er sit-ups gedaan worden. Welke spieren je ook traint, dat je nadien stijf zal zijn, daar kan je vanop aan. Maar een beetje spierpijn nadien is ook een teken dat je goed getraind hebt! En hoe meer training, hoe minder pijn achteraf!

De bootcamp op verschillende locaties

Het leuke aan een bootcamp is dat je het gelijk waar kan doen! Is de sportclub gesloten en zou je toch graag een training doen, dan kan je dit zelfs doen vanuit je woonkamer, op je eigen terras of in de tuin (opgelet voor de buren!). Sommige bootcamps gaan gewoon door in een park of een bos. De heerlijke geur van de zuivere natuur, krijg je er helemaal gratis bij en zorgt zelfs voor een extra boost van energie! En het leuke is: je hebt helemaal niet veel materialen nodig om deze sport te kunnen uitoefenen! Met een yogamatje kom je al een heel eind!